søndag 3. februar 2008

Vel fremme i Stavanger

Etter en skrekkelig fly tur kom jeg frem til Stavanger. Flyturen gjøre meg dårlig så de første arr. som var etter 14 fikk jeg ikke med meg. Men heldigvis var programmet langt.
Hotellet er flott og ligger midt i byen. Men en av damene på barneavd. kunne gjerne ha ligget i senga ved siden av.
Jeg har desværre glemt mitt wlan kort hvilket betyr at jeg ikke kan sende bilder men jeg vil gå og kjøbe meg et i dag.

Det jeg fikk med meg i går var landskampen. DK, N og S kæmpet. En forfatter og ill. på hvert lag. Først fikk forfatter en oppg. Blått og 3 min. dernest ill. Rødt og 5 min. og så en felles oppg. med ordene hår, svømme og agurk. De skulle arbeide sammen. Veldig morsomt. Hovedoppg. var ordene beltedyr, scartzneggers bestemor, stockholm og karneval. Og inngangen var at noen skulle være lei seg.

Det blev flott løsninger og 3 veldige forskjellige historier. Vi var flere som syntes at sverige og danmark var best men norge vandt.

Fra Programmet

19.00 – 21.00 Landskamp
To deltakere fra hvert land, en forfatter og en illustratør, kjemper
om en plass blant stjernene. Dommerne fra Færøyene vil sørge for
at alt går riktig for seg. Publikum benker seg på tribunene og heier
fram sine favoritter.
Medvirkende:
Programledere: Svein Nyhus og Kari Sønsthagen
Dommere: Solveig og Regin Debess
Deltakere:
Norge: Bjørn Rørvik og Gry Moursund
Danmark: Hanne Kvist og Ramus Bregnhøi
Sverige: Lisen Adbåge og Peter Lidbeck

Det neste var konsert som brukte lyd og bilder. Nye billedbøker som ble satt musikk til. Det var en morsom ide men dessværre er ikke jeg til improvisasjon så.....
Men ideen skal jeg tage med meg til kultur sekken.

Nå er kl 8. 46 og konferansen starter snart så jeg må slutte.

her er lenken:http://www.mangfold2008.no/

2 kommentarer:

Eisbaerblogg sa...

HJemmedømming, m.a.o.

Rigmor sa...

Det høres ut som en morsom aktivitet - landskamp i skriving... Ikke hørt om det før. Kos deg i Stavanger!